Kaip parengti pranešimą spaudai (I)

Pranešimas spaudai

Pirmiausia, tikslinga trumpai paminėti pačią sąvoką. Taigi, kas yra pranešimas spaudai? Pranešimas spaudai – viena pagrindinių ryšių su žiniasklaida formų, kuria trumpai informuojama apie naujienas, įvykius, naują produkciją ir pan. Gavusi tokį pranešimą, žiniasklaida informuos visuomenę: arba spausdindama kiek transformuotą tą patį pranešimą, arba pasinaudos jame įvardytomis aktualijomis.
Pranešimo spaudai tikslai gali būti dvejopi: 1)   siekis didinti savo ar organizacijos žinomumą; 2)   siekis paneigti tam tikrus gandus, kurie gali neigiamai paveikti organizacijos veiklą.
Nuo ko pradėti, rengiant pranešimą spaudai? Kaip rašyti pranešimą spaudai? Tai esminiai klausimai, su kuriais susiduria pranešėjas. Pirmiausia, reikia atsakyti į penkis K klausimus (angliškai – 5 W):

  • KAS? Kas yra pranešimo objektas: ar tai asmuo, ar organizacija, ar tam tikras produktas ir pan.
  • KĄ? Pagrindinė mintis, kurią reikėtų žinoti žiniasklaidai.
  • KUR? Kur vyks renginys ar tas įvykis, apie kurį pranešame žiniasklaidai. Svarbu nurodyti tikslią vietą, galima parašyti pilną adresą. Šiuo atveju tikslinga suteikti ir daugiau informacijos (jei, pavyzdžiui, informuojama apie renginį): kaip pasiekti tą vietą, kokios automobilių parkavimo galimybės ir pan.
  • KADA? Nurodoma tiksli data bei laikas, jei kalbama apie tam tikrą įvykį.
  • KODĖL? Šiuo atveju reikėtų pagrįsti, kodėl tai yra svarbu, kodėl naudinga ir verta aplankyti. Siekiant didesnės įtaigos, galima pateikti tiesioginės kalbos citatų.

Esminiai reikalavimai pranešimui spaudai: informatyvumais, aiškumas, tikslumas, lakoniškumas, logiškumas.

Pranešimo spaudai klaidos. Neretai daroma pranešimo spaudai rengėjų klaida – reklaminis, o ne informacinis tekstas. Svarbu vengti reklaminių šūkių, dažno savo organizacijos ar prekės ženklo kartojimo tekste. Reikia nepamiršti, jog pranešime spaudai ne reklamuojama, o pranešama visuomenei aktuali informacija. Verta nepamiršti ir pranešimo spaudai apimties. Idealiausia, jei pranešimas nėra ilgesnis nei vienas puslapis (išimtis yra pridedami priedai, pavyzdžiui, renginio programa ir pan.). Pernelyg pompastiškas, su gausybe sudėtingų terminų parašytas pranešimas spaudai taip pat yra neefektyvus. Kalba turėtų būti paprasta, taisyklinga ir aiški bei, žinoma, parengta be klaidų.
Pranešimų spaudai kategorijos:

  • apie naują produktą ar paslaugą, naujai atidaromą įmonę, naują organizacijos politiką ir pan.;
  • apie renginius ar tam tikrus įvykius, kurie dar įvyks;
  • ,,karštų“ naujienų pranešimai apie netikėtus įvykius;
  • atsakomybės pranešimai, pavyzdžiui, organizacijų rezultatų pristatymas, atlikti tyrimai ir pan.;
  • blogų naujienų pranešimai, kuriais informuojama apie nelaimes, katastrofas, avarijas ir pan.

Nepamirškite, ne viskas, kas svarbu pranešėjui, bus svarbu ir visuomenei. Pavyzdžiui, didžiuosiuose Lietuvos miestuose veikia gana daug užsienio kalbos mokyklų. Todėl naujos mokyklos atidarymas nebus itin didelė naujiena, todėl pranešime spaudai tikslinga akcentuoti atidaromos mokyklos pranašumus, kuo ji kitokia, unikali. Būtent tai sudomins potencialius klientus ir padidins pačios mokyklos žinomumą bei konkurencingumą.
Antroje straipsnio apie pranešimus spaudai dalyje bus išsamiai aprašoma pranešimo spaudai struktūra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *